Isnin, 15 Ogos 2011

DILEMA

Huhu.. Skrg nie rs dlm dilema sgt for two reasons;

1. Hubby dh x betah lg dok rumah nie. Ada je yg xkena. Hari2 aku doa n minta petunjuk dr Allah. Andai ini dugaan aku slps berkawen, aku redha. Krn setiap yg ditentukanNya pasti ada sbb dan Dia tidak akn menguji kita lebih dr kemampuan kita. Kerana Dia lebih tahu.

Alhamd.. Abg aku dpt rumah PPR di Kg.Muhibbah Puchong. Smlm g survey tgk area rumah tu, cm ok gak la.. Dkt nk g keje kt Putrajaya. Sewa cuma RM124 sbln utk rumah 3bilik. Mungkin Allah lorongkn sume nie sbb adlh yg terbaik utk aku pindah demi menjaga hati semua org.

Tp apa yg dilema nya, ummi lately nie sgtla nmpk xsehat. Xterbukak mulut nie nk bgtau kt dia psl umah tu. Bila terfikir je hal nie, mest aku nanges. :((

Sedangkn aku dh berjanji dgn diri aku nk dok umah nie n jaga ummi smpaila abes nyawa umi. Lps tu hubby nk bwk aku pindah ke hujung dunia pon xper. Adik aku pon arwah ayah dh wasiatkn pd aku. Sume tu hubby dh faham, n setuju sblm kawen. Tp lps kawen, lain plak jadiknye.

Kdg2 bkn slh hubby jugak. Cuma suppose they both kena bertolak ansur. Klo sape kt cnie hubby org utara, faham la nnt. Style dorg lain. Ckp lepas klo ada pape yg xkena. Gurau pon kdg2 selambekodok aje! Tp ummi plak cpt ambek hati. Udahnya, aku la yg amekaw menanggungnya klo ada mslh depa 2org nih! Huhu..

*nanges lg*

2. Dissbkn umi xsehat tu jugakla, hubby nak aku berpantang nnt kt umah mak dia. Or else, mak dia dtg duduk kt umah sewa kami nnt n jaga aku. Dia ckp ummi xsehat n dia xnk bebankn ummi.

Lgpun dia kata aku xleh wat satu keje pon time tuh. Dia takot ummi xlarat nak mandikan ank kami nnt. Nie ank sulong dia, so dia nak yg terbaek utk ank dia.

Tp korg pon, mest cmner pon nk berpantang ng mak sendri kn? Lg2 ank 1st nih! Lain la klo mak kandung dh xde, dok jauh gile ke, itu nk xnk kenala berpantang ng mak mertua. Huhu..

N ummi since tau aku peknen, dia mmg dh excited sgt dah nk jaga aku ms pantang. Bkn apa, dgn keadaan ummi yg xsehat tu, n umur ummi yg makin meningkat, manala tau cucu nie yg terakhir ke dia dpt tgk n jaga, x ke ralat aku nnt? Nauzubillah la.. Mintak dijauhkan. Tp klo itu ketentuan Allah, sape yg dpt halang?

*sigh*

Huhu.. Sshla bila dh kawen nie. Semua hati kita nk kena jaga kan? Lagi2 suami sbb skrg syurga kita pd ketentuan suami. Tp itu xbermakna kita nak belakangkan ibu yg dh mmbesarkn kita. Lg2 ummi mmbesarkn aku n adik tanpa bantuan suami. Sila exclude ayah tiri aku tuh ye!

How i wish kaSih will understand me n my situation. Urghhh.. Sedih.. Stress gak kdg2. Xnkla stress sgt, nnt msk wad lg pulak!!

*sigh*


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 ulasan:

YAYASTARR berkata...

sabar ye am. kuatkan semangat. mintak petunjuk dari Allah. Insya Allah sebab niat kau sangat mulia nak jaga hati 2 belah pihak esp ummi.

juelee berkata...

Ya allah am,berat betol ujian allah bt ko,tabah ye am,aku tau msti ko tersepit kt tengah2..
Pasal rumah tu,bincangla bebaik,jgn stress2 ko tgh peknen tu,kn jaga ksihatan..
Pasal pantang tue,ada 40 ari,ko gilir2 la,pape pun aku doakn yg terbaik tok ko