create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Sabtu, 5 September 2009

ihYa' ya...RamaDhan


arini 5/9/09
sedar xsedar dh msk 15 hari kita berpuasa
so..sesapa yg nk g terawih mlm nie
jgn lupa lak!
ms solat witir yg 1 rakaat nant
imam akan baca doa Qunut
so..jgn terlajak terus sujud lak yer??
hihi...

ramadhan thn nie
benar2 membawa erti dlm diri aku
lg2 bila beberapa hari sblm ramadhan
aku ditimpa musibah
berkali-kali

ummi ckp tu petanda Allah masih sayang kt aku
maybe aku dh terlajak jauh
or lupa kt Dia
sembahyang 5 waktu aje xcukup
sbb semb tu perkara yg dituntut dlm rukun Islam

sama cm Allah dh bg kita hidup..bernafas..
so.kita kena bayar blk pada Allah
melalui solat,zakat, g haji dan etc...
sume yg termaktub dlm Rukun Islam & Rukun Iman

selama nie kdg2 kite rasa kita solat 5 waktu dh cukup
tgk org tu solat cukup 5 waktu dh cukup alim rase nyer
rupa2 nyer kita salah...
amalan2 sunat tulah yg memberi pahala pd kita
solat sunat sebelum dan selepas solat fardhu
lg2 ramadhan nie, bgn qiam di 3/4 malam
berganda2 pahala Allah berikan

rs cm kepala aku kena ketuk
cm baru tersedar
yelah...betapa alpa nya aku
jauhnya aku dari Nya

so,kwn2...entry kali nie
aku berdakwah sikit la
mari la sama2 kita beribadat
tinggal 15hari aje lg ramdhan
manfaatkanlah sebaik2 nya
tadarrus bersama ahli keluarga
pergi terawih di Surau

and for info, setiap mlm sabtu (mlm minggu)
masjid KLCC ada buat Qiamullail
best sgt Ustaz yg bwk qiam tue
doa dia akan buat korg menanges xberhenti2
huhu...

aku tgk muka makcik2 yg dh memang kaki masjid
pun xbrenti2 nanges
igtkan aku aje! sbb byk dosa...
hahaha...

sama2 la kita mengimarahkan ramadhan kali ini
tgglkan dlu hal nk buat kuih,
shopping baju raya smpai ke tgh mlm
kerana jika kita sedar
Ramadhan adalah lebih bermakna daripada Syawal yg bakal menjelma
para Sahabat Nabi menangis apabila Ramadhan akan pergi

entah sempat umur kita
untuk beribadat Ramadhan yang akan datang
yer x??

salam....

Tiada ulasan: