create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Rabu, 23 September 2009

ramadhan 2009

alhamdulillah..
usai ramadhan pd thn ini
dan syawal pon bakal menjelma
sayu rasa hati nie
sbb next year
belum tentu ada kesempatan
hayat ini bernafas
utk meraikan bulan ibadah ini

apa yg penting
ramadhan tahun ini
mest kita usahakn
agar ianya lebih baik dr thn lps

bln puasa thn nie
bg aku lain dr thn yg lps
aku kena bukak pose kt temp keje
memandangkn ofis hour aku
1.45pm - 9.45pm

kalo ari khamis tue
aku ada clas kol 7.30pm
aku mintk parents htr ank dorg
kol 7.45pm
so..kena mkn cm katun
n solat pon hampir2 cm katun gak!
ahahaha...

bln pose nie gak
xsempat nk tawaf byk2 pasar juadah
smpaikan pasar juadah dpn pintu pagar umah aku tue
leh hitung ng jari
brp kali jek aku pegi

xmcm time study dlu
abes sume pasar kitorg g
hihi...
bangi,serdang,putrajaya,balakong,
ntah smpai mana2 lagik ar..
haha...

tp thn nie
sempat 2x g pasar kt bgi
tu pon sbb teruja tgk tv3
yg shamsul ghau2 g situ
mmg pasar yg da best la!
haha..

then,bln pose nie gak
syiok dpt pengalaman meniaga
sbb kasih bukak stall dpn South City Plaza
jual roti john
hrga roti john rm3
beli 1 roti john
dpt 1 free air buah
best x??

memula aku bising gak
sbb dpt untung x seberapa
tp kasih ckp
bln puasa nie klo niaga
jgn fikirkn sgt untung
yg penting berkat
sbb niat bersedekah

huhu...hati dia lg baik dr aku rupanya
tp aku nmpk gak hikmahnya
keagungan yg maha Esa
ms 1st week kasih meniaga
roti dia laku dlm 3-6 pcs aje

tp alhamd..
lps2 tue,smpai dia plak xcukup tgn
sbb rata2 customer yg dtg beli
sume dtg blk beli hari2
kdg2 smpai 3-4 dorg borong

so..lps bln pose nie
kasih akn amik lesen
dan teruskn meniaga kt situ
ats permintaan ramai
jemput2lah ke sana yer...
hehe...

bln pose nie gak
aku bljr ikut umi qiam kt KLCC
dan yg plg seronoknya
kasih pun ikut sama
bljr bgn qiam dan sama2 ke masjid KLCC
alhamdulillah ya Allah
ats hidayah yg Engkau berikan

tp lg 5hari akhir ramadhan
ooops...red flag tiba!!
alahai....so,total 8hari...
uwaaaa.......

ya Rabbi
Kau pjgknlah umurku ini
agar aku dpt bertemu lagi dgn Ramadhan pd thn hdpn
Kau terimalah segala amalan ku
dan Kau tetapkanlah iman ku
amin....

Tiada ulasan: