create your own banner at mybannermaker.com!
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary Years PicDaisypath Anniversary Years Ticker
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Khamis, 26 Mac 2009

uhuk...uhuk...

uish...dh bersawang blog nie aku tgglkan!
maleh btol aku nk menaip kt blog nie
xtau la nape...

eheh...dekat 2bln gak ek x menulis kt cnie
smpai ada org dh sound aku
xreply tag dorg..
(sorry ek che'gu shida!! =)

hurm..nk stat dr mana ek??
sbb a few "big things" had happened in my life recently

paling besar..yg ada kena ngena ng last post la
yang aku meng-ekspress kan betapa
aku benci ng keje aku tu
hurm...
kemuncak nya..
pada 10Feb2009
aku telah meng-hand in kan
aku nyer RESIGN LETTER

bermula pd tarikh itu lah
aku menjadik
PENGANGGUR TERHORMAT

ahaha...xpenah aku t'pk hal nie
ms aku br stat keje
xpelah...
ummi ckp klo xde rezeki kt situ
mesti ada kt temp lain
dunia Allah nie luas
setiap org ada bahagian memasing
rajin ng malas aje beza nyer

tp yg kelakarnya
1st week pas aku resign
aku xbgtau umi
sbb aku xnk dia t'kejut ke,marah ke..
yelah..ms tue kan dia xbrp nak sehat

nie pic a day before aku resign..lepak2 kt jusco AU2, mkn kt stall tepi jalan!ahaha...

so..setiap pgi aku bgn sama cm aku nk g keje
ada 5-6 temp aku g i'view in dat time
tp sume bkn bidang aku as engineer la

ada 1 comp tu,dia tls post 'management trainee'
hurm..cm menarik
aku pon g ar i'view
dia ckp dia buat advertising
cm menarik!
after selected for 2nd i'view
aku g ar...
skali rupanyer
aku kena kuar ng 1 group
g buat direct advert
jual coupon bbQ chicken kt UM
dgn panas terik nya
dgn kena buat muka tebal nyer
adeh!!xsanggup aku..
even aku diterima bekerja dgn gaji rm2000++
aku xmoh..!
sbb aku tgk dorg buat advert xikut proper way

ada gak aku g i'view govt. sector (PSPPA)
as engineer
cm konfiden gak leh dpt
sbb pkai kabel la konon
tp dsbbkan i'view 1 m'sia
tp kekosongan juz ada 6 temp aje
hampa la aku...huhu!

next,aku i'view ng FOREX comp
then,training for 3days
mmg sgt menarik!
1 day klo aku ada byk duit
aku b'minat nk invest ng FOREX nie
hurm.... =)
oso aku diterima bekerja
dgn basic RM2000++

as i almost want to start this work
i got other better opportunity
hurm...yang nie aku cite lenkali ah!
haha...

so...pas bbrp i'view tu
aku bykla kelapangan masa yg xtau nk g mana dah
yelah..kan aku b'lakon dpn ummi yang aku g keje

yg syok nyer,
kasih always beside me =)
haha..time nie la aku m'habiskan masa & duit
g tgk wyg..g makan..g picnic&bbQ
kalo aku g i'view
seharian dia kt luar tggu aku
carik keje,turun naik building
belikan paper,cal...
huh..
thanx a lot sayang...

kasih, wonder la nape kita makin tembam!!asek makan aje.....hihi....

picnic..bbQ @ sg.Tua...syiok!!
hurm...
ok,spjg peninggalan blog ini
sorg lg kwn aku tlg slmt m'jadi tunangan org
SITI ROHAIDAH BT MD ZIN
yg nie lg x disangka2
tetiba jek msg ckp nk tunang
siap tny ktorg lagik,
bile ktorg free sbb dia nk set time dia tunang tu
haha...rock la ko nie ct!!
lg rock bile ktorg igtkn dia tunang ng org len
rupa2 nyer ng org len...
first love dia lak tue!!
alhamdulillah...
kalo dah jodoh, xkemana kan??

a moment to remember!!

ms nie aku realize
btol la kata2 tue,

"kalo kita terlalu sygkn seseorg tue,
lepaskan dia...
jika 1 hari dia kembali
dialah milik kita.."

lebih kurang cenggitu la ayat nyer
congrate cT!!

1 more,about ummi
last 2weeks
ummi dmskkan kt wad
sbb batuk dia tu dah effect jantung dia
risau sgt aku
dkt 5hari gak dia kt sana
at las,alhamd
ummi kembali ok..

ms nie la aku realize ada hikmah aku xkeje
dptla aku jaga umi kt hosp
kasih pon slalu dtg jenguk umi
and dia masakkan lempeng kegemaran ummi
hihi..cute!
thanx kasih...

time nie gak kami di duga
bila rumah aku dipecah masuk
oleh indon durjana
abes sume umah di geledah
peti besi brg2 kemas umi dia kopak
segala brg b'hrga sume lesap!
paling mengerikan,
album gmbr lean&aku dia amik
dlm tu ada gmbr ktorg&also whole family
apalah motif dia...

lantakla ko penyamun!
kt dunia ko lepas
ko tanggung la kt akhirat nant
sbb kami xhalalkan 1 sen pon
apa yg ko amik tue!
huhu..

apa lg nk citer eh??
dh blur la otak mlm2 nie
hihi...
xpelah,ada idea lenkali update lg

so,rite now i am really enjoy
myself & mylife
alhamd...btol la kata umi
xde rezeki kt situ,
Allah bg rezeki tempat lain
nie lah buktinya
xsmpai sebulan aku brenti keje...

xperlu la korg tau cmner dpt amaun tu
unless korg btol2 interested
juz sediakan perut yang kosong utk aku blanje makan
xde paksaan...janji perut korg kenyang!
food voucher aku byk lg..
sape nk dibelanja..angkat tangan!!

hehe...

ok,tag aku jwb di lain kali ya??
love u all..mish u all..

4 ulasan:

mawar berkata...

hah,..puas hati aku bc entri ko. lama ko tak update..rindu beb!

kaSih.CinTa.GadiS berkata...

ekeke...
lega ada org dh puas ati!
hihi...

Unknown berkata...

giler rajin dak ni update blog...skali hapdet berderet2 perginyer...how's ummie?dh ok?
eh aku pun ader tag ko ler...siler jawab jugak yer...ehehehe

kaSih.CinTa.GadiS berkata...

ala....ada tag lg ke??
bln dpn jelah aku jwb
hahahaha...